Hello!

Vill först och främst säga att ja är ingen expert på träning och kost. Utan jag gör det som känns bäst för mig och min kropp.

Vi är alla olika och reagera olika på saker och ting. 
Det som funkar för mig kanske inte funkar lika bra för dig.
Men nått jag har lärt mig är att de är viktigt att man lyssnar på sin kropp. 
Ha vilodagar när den signalerar att den är slut på energi och använd den dagen för att ladda om. För då orkar du fortsätta kriga till dina mål.

Sen jag började seriöst med gym träning har jag lärt mig massor om mig själv men även om min kropp. 
Idag kan jag se på mig själv utan att bli så extremt äcklad. Nu när jag ser mig själv i spegeln så blir jag glad och exalterad över alla förändringar som sker. 

Allt händer inte över en natt och jag har lagt ner många timmar på gymmet och ätit många tallrikar äckelgröt. Men de har de varit värt. 

Kan låta hårt men att sitta och tycka synd om sig själv gör inte att du mår bättre utan tvärtom. Ja de kommer vara extremt jobbigt i början. Men som talesättet säger "Vill man bli fin får man lida pin" så sant.
Men jag säger såhär, är du inte redo att satsa 110% och redo att göra en förändring så kommer du fortfarande vara kvar i den dåliga spiral .


Att ändra sin livsstil betyder oxå att du måste lära dig att kunna leva med de nya utmaningar som kommer då. 

Men glöm aldrig bort ditt förflutna för de är det som har format till den person du är idag. Nu är de din uppgift att fortsätta forma dig till den bästa versionen av dig själv.

Ha en underbar dag

Kommentera

Publiceras ej