Alla har muskel grupper som är lättare att träna. Vissa har ben, vissa har armar. Men mina är axlar och rygg. 

Nu har ja kommit i något fas där både axlar och rygg utvecklas massor. Enligt mig iaf. 😆 kul och se eftersom jag inte går på någon diet just nu. Men jag håller mig ändå på samma vikt och de känns ju bra. Mina planer är att köra en nu efter nyår. Måste kolla upp hur jag ska gå till väga då. 


Mellan dessa två bilder är det 9 v mellan och fastän de inte är riktigt tagna på samma sätt så syns de ändå lite skillnad.

Har kört mycket lats övningar för att bredda på ryggen och även mycket baksida axlar.

Ett typisk rygg pass kan se ut såhär för mig: 

Kronlyft : 6 set 10-12 reps 
Latsdrag: 4 set 10-15 reps
Latsdrag m smal grepp: 4 set 10-15 reps 
Liggande rodd m brett grepp: 4 set 10-15 reps 
Sittande rodd på bänk smal grepp: 4 set 15 reps
Pull downs m stång: 5 set 10-15 reps

Känns så skönt efteråt när man kört igenom ryggen.  

När ja kör axlar så kör jag inte super tungt mest för att jag känner att axlar även tränas när man kör de andra muskel grupperna med. 

Typisk axelpass:

Sidolyft åt sidan m hantlar: 4 set 10-15 reps
Sidolyft framåt m hantlar : 4 set 10-15 reps
Stående militärpress: 4 set 15 reps 
Omvända flyers i cabel: 4 set 15 reps
Kabel maskin med rep: 4 set med 10-15 reps

Lite av övningar som jag kör och gett resultat för mig.

Nu iväg och jobba lite innan ja checkar ut för denna helg. 

Kommentera

Publiceras ej