Japp nu är man här igen i bloggvärlden. Var länge sen nu sen ja blogga i min gamla blogg.
Men som det ser ut nu så kommer jag inte blogga där nå mer. På ett tag iaf.

Nu kanske ni undrar varför ja har startat upp en ny blogg. Och det enkla svaret är för att ja känner att jag nu vill inrikta mig på min träning och resa mot ett hälsosammare liv. Självklart kommer ja även skriva om min vardag och lite om mina söner men i största delen om träning, kost och hälsa. Kommer skriva om mina tankar och funderar kring saker som har om detta ämne att göra. Och JAAA jag kommer lägga upp massor av ego bilder på mina muskler så de blir en del spännar bilder =)

Anledningen till varför ja har valt att göra en ändring i mitt liv beror på att hösten -11 börja inse att min vikt var på väg åt fel riktning. Fick mig ett riktigt slag i ansiktet när jag en kväll satt och såg på en video inspelning som mitt ex hade spelat in. Var när jag stod och jonglera med en fotboll. Fick värsta chocken och sa till han " Men shit, är de där verkligen jag? Faaan va fet jag är" Kände verkligen hur äcklad ja blev av mig själv och hur ledsen ja blev eftersom ja alltid har i hela mitt liv sen jag var 5 år hållt på med träning. Men efter de täta graviditeter så hade ja totalt släppt allt de där med kost och träning.

Chocken nr 2 kom när ja ställde mig på vågen och den visade hela 91 kg!!!!! Jag var bara 9 kg från att hamna på 3 siffrigt.
Var då ja bestämde att jag INTE skulle hamna på de och jag började då ändra mina kostvanor. Började med att gå promenader och gå på korpen pass. Efter våren började jag med att träna på gymmet. Gick från 91 kg till 74 kg på lite mer än ett halv år. Nu väger jag mer igen men jag är starkare och har mer muskler nu än för ett år sen.
(bilden är från sommaren -11 när ja vägde 91 kg)
 

Började nu i okt gå med i en tävling via Instagram som heter #lifestylebymrr som @mrrofficial håller. Går ut på att ända till dec göra sin egen resa till ett mer hälsosammare liv och livsstil. Att man ska kunna motivera och bli motiverad av andra som även de har börjat sin resa. Tycker de är grymt kul att följa alla i #mrrfamiljen och se deras framsteg. Kan varmt rekommendera att följa @mrrofficial och #minresaräknas. Är mi sugna på att se hur de går för mig så kan ni även följa mig @ninnie1981.

Känner att ja skulle kunna skriva en hel roman nu men jag börjar lite lätt såhär så får vi ses i morgon igen. =)
 
 
Puss på er alla där ute och kom igår, Ge aldrig upp!!
 

Kommentera

Publiceras ej